Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Vi har ingen gräns för minimiorder
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

- PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi reserverar oss för slutförsäljning. Då vi är en fysisk butik såväl som en webbutik kan det i vissa enstaka fall hända att en vara säljs slut i den fysiska butiken samtidigt som en beställning läggs i webbutiken. Det innebär att lagersaldot i webshoppen inte hinner korrigeras och varan kan därför inte levereras. Om så sker, kontaktas du inom kort och vi meddelar hurvida varan kan efterbeställas samt besked om återbetalning/annullerad faktura. För att undvika ovanstående missöde ligger webbutikens varusaldo något lägre än det faktiska lagersaldot.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Fraktkostnaden per beställning är 49 kr.
Eventuell avgift för skrymmande paket kan tillkomma med 29 kr, det framgår då vid betalning.
Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.